Η νέα τάση στη διασκέδαση: Τα πάρτι ξεκινούν στις 11 το πρωί και είναι alcohol ‑ free
Οι τάσεις, τα χρήματα και η αποφυγή του hangover

Από το NEWSROOM
Στην Ελλάδα, η διασκέδαση εξακολουθεί να έχει άρωμα νύχτας, ένταση μουσικής και επιστροφή λίγο πριν ξημερώσει. Όμως, έξω, και σταδιακά και εδώ, το σκηνικό αλλάζει.
Οι νεότερες γενιές, Gen Z και Millennials, επαναπροσδιορίζουν τι σημαίνει «να βγαίνεις έξω». Αντί για ξενύχτια με αλκοόλ, προτιμούν πρωινά ή μεσημεριανά πάρτι, γεμάτα καφέδες, smoothies και θετική ενέργεια.
Το club κλείνει, το brunch ανοίγει
Στο Λονδίνο, η πτώση είναι εκκωφαντική: τα νυχτερινά κλαμπ έχουν μειωθεί κατά σχεδόν 75% σε σχέση με τις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας, από πάνω από 3.000 σε λιγότερα από 800. Στη Γερμανία, η λέξη «Clubsterben» (“ο θάνατος των κλαμπ”) έχει μπει στην καθομιλουμένη για να περιγράψει το φαινόμενο. Και ενώ το Βερολίνο προσπαθεί να διασώσει τη θρυλική club κουλτούρα του, μια νέα τάση γεννιέται στα πρωινά φώτα.
Από το Τορόντο και τη Νέα Υόρκη, μέχρι τις Βρυξέλλες και το Σίδνεϊ, τα coffee spots μεταμορφώνονται σε πίστες με DJs, χορό και κοινωνικότητα, όλα πριν το μεσημέρι. Οι συμμετέχοντες φορούν αθλητικά, πίνουν cold brew αντί για κοκτέιλ και γεμίζουν τα stories τους με ήλιο, όχι με φλας. Κάποια events μάλιστα συνδυάζουν μουσική με γιόγκα, διαλογισμό ή ελαφριά άσκηση, δηλαδή η ευεξία ως νέα μορφή διασκέδασης.
Η οικονομία του «καφέ»
Πίσω από τη στροφή αυτή υπάρχει και μια απλή, ωμή πραγματικότητα: η οικονομία. Η γενιά που ενηλικιώθηκε μέσα στην κρίση, τον πληθωρισμό και τη στεγαστική πίεση, δύσκολα μπορεί να αντέξει τις τιμές μιας νυχτερινής εξόδου. Το ξενύχτι έγινε προνόμιο, το brunch όμως είναι μια πιο προσιτή πολυτέλεια.
Παράλληλα, οι νέοι πίνουν όλο και λιγότερο αλκοόλ. Οι λόγοι ποικίλουν: από τη στροφή στην υγιεινή ζωή μέχρι την αποστροφή για το hangover. Ένα πάρτι που τελειώνει στις 3 το μεσημέρι σου επιτρέπει να συνεχίσεις τη μέρα σου ή και να πας στη δουλειά χωρίς να είσαι κομμάτια μετά από ολονύχτιο ξενύχτι.
Η νέα κουλτούρα δεν είναι απλώς «λιγότερο ποτό». Είναι μια αλλαγή αξιών. Οι Gen Zers αναζητούν εμπειρίες με περιεχόμενο: κοινωνικότητα χωρίς υπερβολές, χορό χωρίς παρακμή, διασκέδαση που αφήνει χώρο για συζήτηση, χιούμορ και σύνδεση. Τα brunch parties τοποθετούνται έτσι δίπλα σε άλλες αστικές τάσεις όπως εργαστήρια κεραμικής, αναρρίχηση, ή urban yoga events, δραστηριότητες που γίνονται τρόπος ζωής, όχι απλώς διέξοδος.
Το επόμενο βήμα
Το ερώτημα είναι αν αυτή η τάση θα εδραιωθεί και στην Ελλάδα. Μέχρι στιγμής, η συνύπαρξη καφέ και ποτού περιορίζεται σε concept spots ή “πειραματικά” events. Όμως, με τη διάθεση για νέες μορφές κοινωνικότητας να αυξάνεται, ίσως τα επόμενα χρόνια δούμε τους φούρνους να γίνονται dance floors και τα brunch bars να κλείνουν το μάτι στα παλιά μπουζούκια.
Η επόμενη μεγάλη πίστα, όπως φαίνεται, θα έχει ήλιο.