Μιλάνο: Η Εισαγγελία ζητά φυλάκιση για την Κιάρα Φεράνι – Στο εδώλιο για απάτη σε «φιλανθρωπικά» προϊόντα

Από το NEWSROOM
Δημοσίευση 25/11/2025 | 20:10
Σε νέα τροπή μπαίνει η υπόθεση της Κιάρα Φεράνι, καθώς η Εισαγγελία του Μιλάνου ζήτησε την καταδίκη της mega-influencer σε ποινή φυλάκισης ενός έτους και οκτώ μηνών για απάτη.
Η έρευνα αφορά τις προβεβλημένες συνεργασίες της με τις εταιρείες Balocco και Dolci Preziosi, μέσα από τις οποίες – σύμφωνα με το κατηγορητήριο – δημιουργήθηκε η εντύπωση ότι μέρος των εσόδων από χριστουγεννιάτικα πανετόνε και πασχαλινά αυγά κατευθυνόταν σε φιλανθρωπία, ενώ στην πραγματικότητα τα κέρδη διοχετεύονταν κυρίως στην ίδια.
Στο επίκεντρο βρίσκονται το Pandoro Balocco Pink Christmas του 2022 και τα πασχαλινά αυγά των ετών 2021 και 2022. Οι εισαγγελείς υποστηρίζουν ότι τα προϊόντα προωθήθηκαν με τρόπο που «δεν ανταποκρινόταν πλήρως στην πραγματικότητα», καθώς η φιλανθρωπική ενίσχυση ήταν σταθερή και προαποφασισμένη, ανεξάρτητα από τις πωλήσεις. Ενδεικτικά, στην περίπτωση του Pandoro Balocco, η εταιρεία είχε διαθέσει περίπου 54.000 ευρώ σε νοσοκομείο πριν την κυκλοφορία του γλυκού, ενώ η Φεράνι φέρεται να έλαβε σχεδόν ένα εκατομμύριο ευρώ για τη χρήση του ονόματός της.
Παρόμοια εικόνα καταγράφεται και για τα πασχαλινά αυγά Dolci Preziosi: από το συνολικό ποσό των 1,28 εκατ. ευρώ που απέφερε η καμπάνια, μόλις 38.000 ευρώ κατέληξαν σε φιλανθρωπικό σκοπό. Συνολικά, το «αθέμιτο κέρδος» για την influencer υπολογίζεται σε 2,225 εκατ. ευρώ.
«Ό,τι κάναμε, το κάναμε καλόπιστα»
Η Φεράνι παραπέμφθηκε σε δίκη και εμφανίστηκε στην κεκλεισμένων των θυρών ακρόαση της 25ης Νοεμβρίου. Μέσω του δικηγόρου της, Τζουζέπε Ιανακόνε, αρνήθηκε τις κατηγορίες, υποστηρίζοντας ότι «ενήργησε πάντα καλόπιστα».
Φεύγοντας από το Δικαστικό Μέγαρο, δήλωσε στους δημοσιογράφους: «Αισθάνομαι σίγουρη… δεν μπορώ να πω κάτι περισσότερο».
Η εισαγγελική πρόταση περιλαμβάνει επίσης τον πρώην συνεργάτη της Φεράνι, Φάμπιο Μαρία Νταμάτο (1 έτος και 8 μήνες) και τον πρόεδρο της Cerealitalia-ID, Φραντσέσκο Κανίλλο (1 έτος). Σημειώνεται ότι, λόγω συνοπτικής διαδικασίας, οι ποινές μειώνονται κατά το ένα τρίτο, ενώ στην Ιταλία ποινές κάτω των δύο ετών σπάνια οδηγούν σε πραγματικό εγκλεισμό.
Δεκάδες καταναλωτές ως πολιτική αγωγή – 3,4 εκατ. ευρώ σε πρόστιμα
Σημαντική εξέλιξη ήταν η αποδοχή του αιτήματος πολιτικής αγωγής από την ένωση La casa del consumatore, που υποστηρίζει ότι οι καταναλωτές «εξαπατήθηκαν», καθώς «η πώληση ήταν πάντοτε διαχωρισμένη από τη φιλανθρωπική δραστηριότητα».
Παράλληλα, η Φεράνι έχει ήδη καταβάλει 3,4 εκατομμύρια ευρώ σε πρόστιμα της ιταλικής Αρχής Ανταγωνισμού (AGCM), γεγονός που ήρθε να επιβαρύνει ακόμη περισσότερο το προσωπικό της brand, το οποίο δέχθηκε ισχυρότατο πλήγμα μετά το #pandorogate.
Από την αυτοκρατορία των 87,5 εκατ. δολαρίων στην κρίση του brand
Η Κιάρα Φεράνι, που άφησε τη νομική σχολή το 2009 για να δημιουργήσει το blog της και έχτισε μια δημιουργική αυτοκρατορία αξίας 87,5 εκατ. δολαρίων έως το 2022, βιώνει πλέον μια πολύπλευρη κατάρρευση: το σκάνδαλο, οι επιπτώσεις στην εικόνα της, η δημόσια συγγνώμη του 2024 και η επακόλουθη διάλυση του γάμου της με τον ράπερ Φέντεζ έχουν πλήξει ανεπανόρθωτα το brand Ferragni.
Η υπόθεση οδήγησε και στη θέσπιση του «νόμου Φεράνι», που επιβάλλει αυστηρές υποχρεώσεις διαφάνειας για προϊόντα που συνδέονται με φιλανθρωπικούς σκοπούς.
Η δίκη θα συνεχιστεί στις 5 Δεκεμβρίου, με την τελική απόφαση να αναμένεται τον Ιανουάριο. Όπως τονίζει η Rai, η υπόθεση αυτή θεωρείται ορόσημο για τα όρια της εμπορικής επικοινωνίας και την ευθύνη των influencers απέναντι στους καταναλωτές.












