Ο κανόνας «10 και 2» στο τιμόνι πέθανε: Γιατί πλέον είναι επικίνδυνος
Το προτείνουν σήμερα οι ειδικοί

Από το NEWSROOM
Για δεκαετίες, η φράση «10 και 2» κυριαρχούσε σε σχολές οδηγών και μαθήματα οδικής ασφάλειας. Ήταν ο «κανόνας» για τη σωστή θέση των χεριών στο τιμόνι.
Όμως ο κόσμος της αυτοκίνησης έχει αλλάξει και μαζί του, άλλαξαν και τα δεδομένα για το τι είναι πραγματικά ασφαλές στη σύγχρονη οδήγηση.
Σήμερα, οι ειδικοί προτείνουν ξεκάθαρα τη θέση «9 και 3». Ο λόγος είναι απλός: τα αυτοκίνητα πλέον διαθέτουν πολύ ισχυρούς αερόσακους στο τιμόνι. Αν ο αερόσακος ενεργοποιηθεί ενώ τα χέρια σου βρίσκονται ψηλά, στη θέση 10–2, μπορεί να τα εκσφενδονίσει στο πρόσωπο, προκαλώντας σοβαρούς τραυματισμούς σε δάχτυλα, καρπούς ή ακόμη και στο κεφάλι.
Η θέση «9 και 3» δίνει στο σώμα περισσότερη σταθερότητα και ελευθερία κινήσεων. Επιτρέπει καλύτερο έλεγχο του οχήματος σε απότομους ελιγμούς, ενώ διατηρεί τα χέρια μακριά από τη ζώνη έκρηξης του αερόσακου. Δεν είναι απλώς «σωστή στάση». Είναι η ασφαλέστερη σύμφωνα με όλα τα μεγάλα ινστιτούτα οδικής ασφάλειας.
Επιπλέον, αυτή η τοποθέτηση βοηθά τον οδηγό να έχει καλύτερη αίσθηση του αυτοκινήτου. Το τιμόνι λειτουργεί πιο άμεσα, τα χέρια δεν κουράζονται τόσο εύκολα και η οδήγηση γίνεται πιο ακριβής, ειδικά σε υψηλές ταχύτητες ή σε δρόμους με στροφές.
Μπορεί να μοιάζει με μια μικρή λεπτομέρεια. Στην πραγματικότητα, είναι από τις πιο σημαντικές συνήθειες που μπορεί να υιοθετήσει ένας οδηγός. Σε μια κατάσταση έκτακτης ανάγκης, μια σωστή λαβή στο τιμόνι μπορεί πραγματικά να κάνει τη διαφορά ανάμεσα σε έναν ελιγμό που σώζει ζωές και σε μια τραγωδία.
Αν οδηγάς χρόνια με τον παλιό κανόνα, ίσως χρειαστεί λίγος χρόνος για να το αλλάξεις. Αλλά αξίζει, γιατί σε έναν κόσμο όπου τα αυτοκίνητα εξελίσσονται, κι εμείς πρέπει να εξελισσόμαστε μαζί τους.












