Παραιτήθηκε ο Κοκοτσάκης από το κόμμα Καρυστιανού ‑ «Δεν είναι το κίνημα πολιτών που οραματιστήκαμε»
Ο δικαστικός πραγματογνώμονας για τα Τέμπη Βασίλης Κοκοτσάκης αποσύρει τη στήριξή του, καταγγέλλοντας έλλειψη δημοκρατίας και συγκέντρωση εξουσίας σε λίγα πρόσωπα.

Δημοσίευση 24/6/2026 | 09:06
Με εκτενή ανοιχτή επιστολή, ο δικαστικός πραγματογνώμονας και τεχνικός σύμβουλος στην υπόθεση Τεμπών, Βασίλης Κοκοτσάκης, ανακοινώνει την αποχώρησή του από τον πολιτικό φορέα της Μαρίας Καρυστιανού.
Ο δικαστικός πραγματογνώμονας σε θέματα πυρκαγιών και συνταξιούχος αξιωματικός του Πυροσβεστικού Σώματος, Βασίλης Κοκοτσάκης, γνωστός από τη συμμετοχή του ως τεχνικός σύμβουλος στην υπόθεση της τραγωδίας των Τεμπών, ανακοίνωσε με ανοιχτή επιστολή την αποχώρησή του από τον πολιτικό φορέα που ιδρύθηκε με πρωτοβουλία της Μαρίας Καρυστιανού.
Στην επιστολή του ασκεί έντονη κριτική στον τρόπο οργάνωσης και λειτουργίας του εγχειρήματος, μιλώντας για έλλειψη συλλογικών διαδικασιών, θεσμικής συγκρότησης και δημοκρατικής συμμετοχής. Ταυτόχρονα, ξεκαθαρίζει ότι η απόφασή του δεν στρέφεται κατά κανενός προσώπου και ότι θα συνεχίσει τον αγώνα για την αλήθεια στα Τέμπη μέσω του επιστημονικού του έργου.
«Δεν είναι το κίνημα πολιτών που οραματιστήκαμε»
Ο κ. Κοκοτσάκης αναφέρει ότι όταν ανακοινώθηκε η δημιουργία πολιτικού φορέα, δήλωσε παρόν χωρίς φιλοδοξίες, πιστεύοντας ότι επιχειρούσαν να μεταφέρουν στη δημόσια ζωή το μήνυμα εκατομμυρίων πολιτών. Στόχος, όπως γράφει, δεν ήταν η δημιουργία ενός ακόμη κόμματος, αλλά ενός «αυθεντικού κινήματος πολιτών ενάντια στη σήψη και τη διαφθορά του υφιστάμενου πολιτικού συστήματος».
Ωστόσο, όπως υποστηρίζει, με την πάροδο του χρόνου διαπίστωνε ότι η πορεία που ακολουθείτο «απέχει ουσιωδώς από εκείνη που εξαγγέλθηκε». Επισημαίνει ότι από την πρώτη στιγμή κατατέθηκαν προτάσεις και ζητήθηκαν συναντήσεις, χωρίς ωστόσο να υπάρξει ανταπόκριση.
Κατηγορεί για συγκέντρωση εξουσίας και έλλειψη διαφάνειας
Στην επιστολή του, ο κ. Κοκοτσάκης αναφέρει ότι «διαμορφώθηκε σταδιακά ένα μοντέλο συγκέντρωσης αποφάσεων σε ελάχιστα πρόσωπα, έξω από κάθε έννοια συλλογικής λειτουργίας». Επισημαίνει ότι η Ιδρυτική Διακήρυξη συντάχθηκε χωρίς συλλογικές διαδικασίες, ενώ το ολοκληρωμένο εθνικό οργανωτικό σχέδιο που κατατέθηκε από το αρμόδιο τμήμα αγνοήθηκε.
Παράλληλα, αναφέρεται στη Μαρία Καρυστιανού ως την επικεφαλής που «φέρει την κύρια πολιτική ευθύνη», διευκρινίζοντας ωστόσο ότι δεν αποδίδει ευθύνες σε συνεργάτες ή συμβούλους του περιβάλλοντός της. Χαρακτηριστικά γράφει: «Δεν μπορείς να ευαγγελίζεσαι τη διαφάνεια όταν λειτουργείς με αυλές».
Η ηθική υποχρέωση απέναντι σε όσους πίστεψαν
Ιδιαίτερη βαρύτητα δίνει ο κ. Κοκοτσάκης στους εκατοντάδες πολίτες που ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα και δημιούργησαν ομάδες πολιτών σε όλη την Ελλάδα. Τους χαρακτηρίζει «ανθρώπους της εργασίας, της καθημερινότητας και της προσφοράς» που επένδυσαν χρόνο, κόπο και ελπίδα, αισθανόμενοι σήμερα απογοήτευση και πικρία.
«Τους οφείλω την αλήθεια, όπως τους όφειλα την αλήθεια από την πρώτη ημέρα», γράφει χαρακτηριστικά, τονίζοντας ότι δεν μπορεί να τους ζητήσει να αποδεχθούν ως Κίνημα Πολιτών μια δομή που αρνείται στην πράξη τις βασικές αρχές συμμετοχικότητας.
Παραμένει στον αγώνα για τα Τέμπη
Ο κ. Κοκοτσάκης τονίζει ότι η αποχώρησή του αφορά αποκλειστικά τον συγκεκριμένο πολιτικό φορέα και όχι τον αγώνα για την αλήθεια στην υπόθεση των Τεμπών. «Παραμένω ανυποχώρητα εκεί όπου βρισκόμουν από την πρώτη ημέρα», γράφει, προσθέτοντας ότι η τεχνική ομάδα συνεχίζει απρόσκοπτα το επιστημονικό της έργο «για τη μνήμη των θυμάτων και την αξιοπρέπεια των οικογενειών τους».
Κλείνει την επιστολή του με τη δήλωση: «Αποχωρώ μόνο από μια πολιτική κίνηση που δεν με εκφράζει, όπως πλέον δεν εκφράζει την πλειοψηφία όλων όσων πιστέψαμε σε αυτήν».












