E-Radio Greece - The Hellenic Radio Portal

Το πρώτο ελληνικής κατασκευής μη επανδρωμένο αερόχημα στη ΔΕΘ

Αποτελεί προϊόν συνεργασίας κορυφαίων ελληνικών εταιρειών

Το πρώτο ελληνικής κατασκευής μη επανδρωμένο αερόχημα στη ΔΕΘ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δημοσίευση 7/9/2016 | 18:22

Φέρει σφραγίδα «Made in Greece». Ζυγίζει λίγο παραπάνω από έναν άνθρωπο, έχει μήκος 4 μέτρα, απογειώνεται με ταχύτητα 2,8 μέτρων ανά δευτερόλεπτο και μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα 190 χιλιομέτρων ανά ώρα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με εμβέλεια 150 χιλιομέτρων και αυτονομία 11 ωρών, μπορεί από ύψος 2 χιλιομέτρων, πετώντας μέρα και νύχτα, να μεταδώσει σε πραγματικό χρόνο κρίσιμες και λεπτομερείς πληροφορίες για την υποστήριξη υπηρεσιών πολιτικής προστασίας και δημόσιας ασφάλειας: την παρακολούθηση των χερσαίων και θαλάσσιων συνόρων, την προστασία κρίσιμων υποδομών, την υποστήριξη ερευνών διάσωσης, την εποπτεία δασικών εκτάσεων για την έγκαιρη κατάσβεση πυρκαγιών, τη δειγματοληψία εδάφους, θαλάσσιων και αέριων ρύπων, την εποπτεία οδικών αξόνων, την αεροφωτογράφηση περιοχών ενδιαφέροντος.

Πρόκειται για το Πολιτικό Μη-επανδρωμένο Αερόχημα HCUAV RX-1, το πρώτο ελληνικής παραγωγής σε τέτοια κλίμακα . Η παρθενική του πτήση, στις 4 Αυγούστου 2016, διήρκεσε περίπου 15 λεπτά και στέφθηκε από επιτυχία -μάλλον σπουδαία επιτυχία- αν λάβει κανείς υπόψη ότι πρόκειται για ένα εγχείρημα που ξεκίνησε μόλις πριν από 36 μήνες από μία ... λευκή κόλλα χαρτί.

«Πετάει πετάει η ... Φαρκαδόνα»

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το HCUAV RX-1αναπτύχθηκε στο πλαίσιο συνεργατικού έργου της δράσης «ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ 2011», της ΕΥΔΕ - ΕΤΑΚ, στο Πρόγραμμα ΕΣΠΑ 2007-2013, με επικεφαλής και συντονιστή τον αν. καθηγητή Κύρο Υάκινθο, Διευθυντή του Εργαστηρίου Μηχανικής Ρευστών και Στροβιλομηχανών του Τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών του ΑΠΘ.

Στο ερευνητικό πρόγραμμα συμμετείχαν το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, με αντικείμενο τη σχεδίαση του αεροχήματος, αεροδυναμικές αναλύσεις, την κατασκευαστική μελέτη, βελτιστοποίηση γεωμετρίας και πτητικές δοκιμές και το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, με αντικείμενο τη ρομποτική όραση, αντίληψη περιβάλλοντος, και επεξεργασία σήματος. Μια εταιρεία από τη Φαρκαδόνα Τρικάλων, η Spacesonic, ανέλαβε την κατασκευή του αεροχήματος, η Intracom Defense Electronics την ανάπτυξη και εγκατάσταση των συστημάτων επικοινωνιών, κινητούς σταθμούς εδάφους και συστήματα ευφυούς λογισμικού και η εδρεύουσα στη Θεσσαλονίκη MLS την εγκατάσταση συστήματος GPS, την προμήθεια χαρτών και δράσεις διάχυσης αποτελεσμάτων του έργου.

Ο συνολικός προϋπολογισμός του ερευνητικού προγράμματος ήταν 2 εκατ. ευρώ και η χρηματοδότηση μέσω του ΕΣΠΑ για τους πέντε εταίρους 1,3 εκατ. ευρώ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Ναι! Μπορούμε!»

Μπορεί μια χώρα σαν την Ελλάδα, με τα προβλήματα που αντιμετωπίζει σήμερα, να αναπτύξει αεροναυπηγική βιομηχανία και μάλιστα ανταγωνιστική προς χώρες με παράδοση στον χώρο; «Ναι! Μπορούμε», απαντά μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Υάκινθος.

«Στην Ελλάδα μπορούν να γίνουν εξαιρετικά πράγματα, σε συνεργασία των Πανεπιστημίων και ερευνητικών φορέων με τις ελληνικές εταιρείες. Στην Ελλάδα υπάρχει φοβερό δυναμικό, αλλά υπάρχει και το ερώτημα του επενδυτή, αν θα κάνει το επόμενο βήμα», εξηγεί και αποτιμώντας τη δική του εμπειρία προσθέτει: «Πρέπει ως χώρα να δούμε πέρα από τους τομείς, που δίνουμε σήμερα προτεραιότητα. Μπορούμε! Πραγματικά με πειράζει και με στενοχωρεί, πως στην αρχή της προσπάθειας οι περισσότεροι μου έλεγαν, πού πας, τι θα κάνεις, σιγά μη γίνει ποτέ στην Ελλάδα αυτό. Κι όμως γίνεται, και μάλιστα με μικρό κόστος, αρκεί να υπάρχει όραμα και συνέπεια στα χρονοδιαγράμματα».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Στην ευρωπαϊκή αγορά υπάρχουν πολλές χώρες που αναπτύσσουν τέτοια αεροχήματα. Η Τουρκία, για παράδειγμα, έχει επενδύσει πάρα πολλά εκατομμύρια στον τομέα. Είναι, άλλωστε, αλήθεια ότι η παρουσία στον αέρα προσδίδει διαφορετικό κύρος σε μία χώρα», σημειώνει ο καθηγητής, ομολογώντας πάντως ότι υπήρξαν στιγμές που και ο ίδιος αμφισβήτησε πως η ελληνική ...πρώτη απόπειρα θα ολοκληρωνόταν. «Ήταν όταν η γραφειοκρατία μας έδενε τα χέρια. Είναι αυτή που σταματάει τα πάντα. Όχι τα στελέχη των υπηρεσιών, αυτά συνήθως κάνουν τα πάντα να βοηθήσουν. Διαχρονικά το σύστημα είναι τόσο δύσκαμπτο, ενώ και οι μηχανισμοί στις χρηματοδοτήσεις του ΕΣΠΑ, έχουν φτάσει στο άλλο άκρο για να διασφαλίσουν ότι τα χρήματα θα πάνε εκεί που πρέπει και σε αντιμετωπίζουν ως κάποιον που θα κάνει οπωσδήποτε την αρπαχτή», εξηγεί.

«Προσγείωση στη ΔΕΘ πριν από την επόμενη πτήση»

Το Ελληνικό Πολιτικό Μη-επανδρωμένο Αερόχημα HCUAV RX-1, αφού αποσυναρμολογηθεί θα συναρμολογηθεί για να παρουσιαστεί στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης. Μετά την πρώτη δοκιμαστική πτήση έχουν ήδη δρομολογηθεί βελτιώσεις σε επιμέρους ζητήματα που καταγράφηκαν.

Τα πτητικά χαρακτηριστικά του HCUAV, οι επιχειρησιακές του δυνατότητες, καθώς και ο ηλεκτρονικός του εξοπλισμός, επιλέχθηκαν με βάση τις απαιτήσεις της Ελλάδας για την επιτήρηση χερσαίων και θαλασσίων εκτάσεων, σε μεγάλη ακτίνα, με έμφαση κυρίως στις φυσικές καταστροφές, τα περιβαλλοντικά ατυχήματα (φωτιές, θαλάσσια μόλυνση κ.α.) και στις επιχειρήσεις διάσωσης. Επιπλέον, έγινε λεπτομερής ανάλυση του κόστους παραγωγής μονάδων HCUAV η οποία έδειξε ότι το σύστημα του HCUAV μπορεί να ανταγωνιστεί τα αντίστοιχα προϊόντα της διεθνούς αγοράς με εξαιρετικές προοπτικές, εφόσον αξιοποιηθεί από την Πολιτεία.

«Μιλάμε για άκρως ανταγωνιστικό κόστος», διαβεβαιώνει ο κ.Υάκινθος, ενώ διευκρινίζει ότι η προοπτική αξιοποίησης δεν αφορά μόνο την Ελλάδα, καθώς το HCUAV σχεδιάστηκε ώστε να δίνει ευελιξία για τροποποιήσεις με βάση της απαιτήσεις του εκάστοτε πελάτη, χώρας κ.λπ.

[ΠΗΓΗ]
FOLLOW US @ERADIO.GR Ακολουθήστε το E-Radio.gr και στο Instagram
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Το μυστικό των Δανών: Το μάθημα που τους κάνει τον πιο ευτυχισμένο λαό στον κόσμο!

Σήμερα

Στη Δανία τα παιδιά μαθαίνουν από το σχολείο πώς να μπαίνουν στη θέση του άλλου – κι αυτό ίσως είναι το πιο δυνατό τους μάθημα ζωής

Το ανεξήγητο μυστήριο της Εύβοιας: Τα «Δρακόσπιτα» που κανείς δεν ξέρει ποιος και γιατί έχτισε

Σήμερα

Γιγαντιαίες πέτρες, μυστικιστικοί θρύλοι και ανεξήγητη τεχνογνωσία: τα Δρακόσπιτα της Εύβοιας εξακολουθούν να μπερδεύουν επιστήμονες και ταξιδιώτες

Οι νεκροί που βγάζουν εκατομμύρια: Ο Μάικλ Τζάκσον ξανά στην κορυφή με $600 εκατ

Σήμερα

Πέθαναν… αλλά κερδίζουν: Η λίστα του Forbes με τις πιο πλούσιες διασημότητες του 2024

Τα τσιπ εγκεφάλου: Το νέο «γήπεδο μάχης» στη Silicon Valley

Χτες

Η συζήτηση για τα τσιπ που συνδέουν τον ανθρώπινο εγκέφαλο με υπολογιστές έχει πάρει φωτιά, και δεν είναι τυχαίο

Αν νομίζεις πως έχεις προβλήματα, δες τι τραβάει η βασιλική οικογένεια στις καλοκαιρινές της διακοπές

Χτες

Βασιλικό δράμα στο Σάντρινγκχαμ: Ο Κάρολος, η Καμίλα και… οι σφήκες

Από τα φώτα της σκηνής στα φώτα της δικαστικής αίθουσας: H σκοτεινή πτώση ενός K‑pop ειδώλου

Προχτές

Kρίθηκε ένοχος για συμμετοχή στον ομαδικό βιaσμό τουρίστριας από την Κίνα

Ένα κέρμα των 2 ευρώ που αξίζει σχεδόν 2.000 – Το έχεις χωρίς να το ξέρεις;

Προχτές

Πριν πληρώσεις ή πάρεις ρέστα, ρίξε μια δεύτερη ματιά

Πολιτικοί, τραγουδιστές, ηθοποιοί: 7 διάσημοι που έπαιξαν σε διαφημιστικά

Προχτές

Ένα μικρό αφιέρωμα σε διαφημίσεις που δεν ξεχάσαμε ποτέ

Μπιλ Γκέιτς: Η συνήθεια που έπρεπε να «σπάσει» για να χτίσει την επιτυχία του

Πριν 3 μέρες

Ο ίδιος πάντως παραδέχεται ότι η «μάχη» συνεχίζεται

Explainer: Lafufu vs Labubu ‑ O εμπορικός πόλεμος που σοκάρει την Κίνα

Πριν 3 μέρες

Πώς ξεχωρίζεις το ψεύτικο από το αληθινό Labubu

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

par: 15
×
E-Daily.gr Τα νέα της ημέρας και ό,τι σου κάνει κλικ!      Επειδή η ζωή έχει τη δική της ατζέντα!

The Hellenic Radio Portal - 18 χρόνια
Live Oλα τα Ελληνικά Ραδιόφωνα Online!
500+ Ελληνικοί Σταθμοί εδώ!
Ακούστε ζωντανά, online ελληνικές επιτυχίες, λαϊκά, ξένα hits, dance,
ειδήσεις, αθλητικά από τα καλύτερα internet radio.