E-Radio Greece - The Hellenic Radio Portal

Στοιχεία σοκ για τις παρασύρσεις πεζών ‑ Σχεδόν 20 κάθε μήνα συμβαίνουν στη Θεσσαλονίκη

Στοιχεία σοκ

Στοιχεία σοκ για τις παρασύρσεις πεζών ‑ Σχεδόν 20 κάθε μήνα συμβαίνουν στη Θεσσαλονίκη
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δημοσίευση 27/3/2023 | 09:51

Μεγάλη πληγή είναι οι παρασύρσεις πεζών, με τα στοιχεία από την Τροχαία Θεσσαλονίκης να σοκάρουν. Τέτοια περιστατικά, σημειώνονται με συχνή πυκνότητα στο οδικό δίκτυο της Θεσσαλονίκης, στην πλειονότητα με απολογισμό απλούς τραυματισμούς, κάποιες φορές όμως και με σοβαρές σωματικές βλάβες ή θανατηφόρα κατάληξη.

Η πιο γνωστή ίσως περίπτωση που απασχόλησε τα ΜΜΕ και προκάλεσε πανελλήνια συγκίνηση ήταν αυτή της 21χρονης Εμμα, της άτυχης φοιτήτριας από την Κρήτη, τον περασμένο Νοέμβριο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στοιχεία σοκ

Το τελευταίο δίμηνο στη Θεσσαλονίκη καταγράφηκαν πολλά περιστατικά με παρασύρσεις πεζών. Χαρακτηριστικά είναι τα ακόλουθα 3:

«Μαθητής παρασύρθηκε από Ι.Χ. αυτοκίνητο επιχειρώντας να διασχίσει δρόμο στην Καλαμαριά- Στο νοσοκομείο με σωματικές κακώσεις ο ανήλικος».
«Ηλικιωμένη που μετέφερε το εγγονάκι της σε παιδικό καροτσάκι παρασύρθηκε από δίκυκλο σε κεντρικό οδικό άξονα της Χαριλάου- Ελαφρά τραυματισμένη στο νοσοκομείο η γυναίκα, καλά στην υγεία του το ανήλικο».
«Άντρας τραυματίστηκε θανάσιμα, όταν τον παρέσυρε αγροτικό αυτοκίνητο που πέρασε στο αντίθετο ρεύμα, στη εθνικό οδό Θεσσαλονίκης – Πολυγύρου, στη Νέα Ραιδεστό».

Το 2022 καταγράφηκαν συνολικά 245 παρασύρσεις πεζών σε δρόμους της πόλης αλλά και περιφερειακά του νομού, σύμφωνα με τη Διεύθυνση Τροχαίας Θεσσαλονίκης. Η στατιστική των αριθμών αποκαλύπτει ότι κάθε τρεις μέρες συμβαίνουν δύο παρασύρσεις πεζών ή περίπου 20 κάθε μήνα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο χαμός της 21χρονης Εμμα

Όλοι εξάλλου, θυμόμαστε τον άδικο χαμό της 21χρονης Έμμα. Η φοιτήτρια, έχασε τη ζωή της, όταν την παρέσυρε αυτοκίνητο στην οδό Εγνατία (στο ύψος της Καμάρας). Ο 26χρονος οδηγός του μοιραίου αυτοκινήτου φαίνεται πως οδηγούσε με μεγάλη ταχύτητα, ενώ μετά τη φονική παράσυρση εγκατέλειψε το σημείο για να παρουσιαστεί δύο 24ωρα αργότερα στις αστυνομικές αρχές της πόλης, όταν πλέον είχε παρέλθει η διαδικασία του αυτοφώρου.

Την ώρα που η οικογένεια της αδικοχαμένης φοιτήτριας έπαιρνε την γενναία απόφαση να δωρίσει τα όργανά της, προσφέροντας ζωή σε ασθενείς με προβλήματα υγείας, ο κατηγορούμενος οδηγός ακολουθούσε τον δρόμο προς τις φυλακές, ως προσωρινά κρατούμενος, σε μία από τις σπάνιες περιπτώσεις, κατά τις οποίες η ασκηθείσα ποινική δίωξη ήταν κακουργηματικού χαρακτήρα, για επικίνδυνη οδήγηση, με αποτέλεσμα τον θάνατο.

Η «ακτινογραφία» των τροχαίων με πεζούς

Ποια είναι όμως η «ακτινογραφία» των τροχαίων με πεζούς, σύμφωνα με τα στοιχεία της Διεύθυνσης Τροχαίας Θεσσαλονίκης για τα προηγούμενα χρόνια; Ποιες είναι οι «κόκκινες» περιοχές, ποιες οι ηλικιακές ομάδες των θυμάτων, ποιες συνήθως οι αιτίες;

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το καλό νέο, όπως προκύπτει από τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία, είναι ότι υπάρχει σημαντική μείωση στις θανατηφόρες παρασύρσεις. Συγκρίνοντας τους αριθμούς του 2022 με τους αντίστοιχους του 2019 – λόγω των περιορισμών της πανδημίας του κοροναϊού οι δύο χρονιές που μεσολάβησαν (2020, 2021) δεν μπορούν να αποτελέσουν συγκρίσιμα μεγέθη- προκύπτει μείωση της τάξης του 46,7%. Ειδικότερα, οι παρασύρσεις με θανατηφόρο αποτέλεσμα το 2022 ήταν συνολικά 8, ενώ τρία χρόνια νωρίτερα 15.

Υπάρχει εξήγηση γι’ αυτό; Επιχειρώντας να ερμηνεύσει την παραπάνω μείωση, έμπειρο στέλεχος της Διεύθυνσης Τροχαίας Θεσσαλονίκης εκτιμάει ότι ενδέχεται να συνδέεται με την πανδημία, αποτελώντας μια «κληρονομιά», διδακτική εν προκειμένω για όλους μας. «Τα χρόνια αυτά μάς έκαναν πιο ώριμους, μάθαμε να εκτιμούμε περισσότερο τη ζωή μας», αναφέρει χαρακτηριστικά, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Μικρή μείωση (13%) παρουσιάζει, επίσης, ο δείκτης των παρασύρσεων με ελαφρείς τραυματισμούς: από 264 περιστατικά το 2019 σε 229 πέρσι, σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία. Αντίθετα, ο δείκτης με τους σοβαρούς τραυματισμούς αποτυπώνει μία μικρή αύξηση, από 6 το 2019 σε 8 το 2022.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι «κόκκινες» περιοχές

Τα ίδια στοιχεία δείχνουν ότι το 60% των παρασύρσεων γίνονται στο πολεοδομικό συγκρότημα και το υπόλοιπο 40% σε εθνικούς, επαρχιακούς και περιφερειακούς δρόμους- κατά κανόνα όταν οι πεζοί επιχειρούν να διασχίσουν το οδόστρωμα.

Όσον αφορά το πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης, οι «κόκκινες» περιοχές είναι οι οδικοί άξονες της Εγνατίας, της Παπαναστασίου, της Λαγκαδά και της Μοναστηρίου. Εδώ φαίνεται να καταγράφονται στατιστικά οι περισσότερες παρασύρσεις με τραυματισμούς. Πρόκειται για κατ’ εξοχήν δρόμους με πυκνή κυκλοφορία οχημάτων και πεζών.

Από την ανάλυση των ίδιων στοιχείων προκύπτει ότι οι ηλικιακές ομάδες, που «μέτρησαν» το 2022 τα περισσότερα θύματα από θανατηφόρες παρασύρσεις, ανήκουν στις ηλικιακές κατηγορίες 20-24 έτη, 50 ετών και άνω, όπως επίσης 38-43.

Αίτια και ευθύνες

Από τη μελέτη δικογραφιών που φτάνουν στα ακροατήρια των δικαστηρίων της Θεσσαλονίκης φαίνεται να συμπεραίνεται ότι πιο συνηθισμένες αιτίες είναι η υπέρβαση των ορίων ταχύτητας, παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, απρόσεκτες συμπεριφορές οδηγών και πεζών κ.ά. Ανάμεσα στις διαπιστωμένες παραβάσεις των πεζών είναι η διάσχιση του οδοστρώματος από μη ελεγχόμενες διαβάσεις πεζών ή παραβιάσεις ερυθρού σηματοδότη.

Όπως εξηγούν νομικοί με εμπειρία σε θέματα τροχαίων, τα πολιτικά και ποινικά δικαστήρια, εξετάζοντας τέτοιες υποθέσεις, πρέπει να κρίνουν τον βαθμό υπαιτιότητας του οδηγού του εμπλεκόμενου οχήματος αλλά και του πεζού. Ανάμεσα σε άλλα κρίσιμα μεγέθη είναι ο ακριβής προσδιορισμός της τοποθεσίας της παράσυρσης για να εξαχθεί ασφαλές συμπέρασμα ως προς τη δυνατότητα αντίδρασης του οδηγού, η ταχύτητα στην κίνηση των οχημάτων, τυχόν διάσχιση του οδοστρώματος από αφύλακτη διάβαση πεζών.

Κινήσεις πολιτών για τα δικαιώματα των πεζών εδώ και χρόνια ζητούν να υπάρξει μεγαλύτερη αστυνόμευση στους δρόμους, να μειωθούν τα όρια ταχύτητας σε κατοικημένες περιοχές στα 30 χλμ/ώρα, να υπάρξουν παρεμβάσεις στις διαβάσεις – όπου είναι εφικτό – για την ανάδειξή τους, π.χ. μέσω τεχνητής ανύψωσης του οδοστρώματος, ειδικό νυχτερινό φωτισμό κ.ά.

[ΠΗΓΗ]
FOLLOW US @ERADIO.GR Ακολουθήστε το E-Radio.gr και στο Instagram
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Σοκ στην Αυστρία: Μητέρα και κόρη βρέθηκαν νεκρές σε καταψύκτες ‑ Αγνοούνταν από τον Ιούλιο του 2024

Χτες

Δύο άνδρες, ένας 55χρονος Αυστριακός και ο 53χρονος αδελφός του, συνελήφθησαν για την υπόθεση τον Ιούνιο

Γαλλία: Έσκαβε για πισίνα και βρήκε χρυσό αξίας 700.000 ευρώ ‑ Πήρε μόνο ...μπράβο!

Χτες

Από το όνειρο στον εφιάλτη - Βρήκε θησαυρό, αλλά δεν δικαιούται απολύτως τίποτα

Ρύπανση: Ελάχιστο πλαστικό αρκεί για να σκοτώσει θαλάσσια ζώα ‑ Τρομακτικά τα ευρήματα νέας μελέτης

Χτες

Νέα έρευνα ανέλυσε 10.000 νεκροψίες - Μόλις 23 κομμάτια πλαστικού θέτουν σε κίνδυνο τα θαλασσοπούλια

Ηράκλειο: 16χρονος ξυλοκοπήθηκε από παρέα ανηλίκων

Χτες

Για το περιστατικό έχουν γίνει συνολικά εννέα συλλήψεις

«Έπεσε» η Cloudflare: Προβλήματα σε όλο τον κόσμο στο X, το ChatGPT και πολλές άλλες ιστοσελίδες

Χτες

Το περιστατικό σημειώνεται λίγες εβδομάδες μετά τη μεγάλη διακοπή λειτουργίας της Amazon Web Services

Στάθης Παναγιωτόπουλος: Ένοχος και για τη δεύτερη υπόθεση revenge ρorn

Χτες

Στον παρουσιαστή επιβλήθηκε ποινή φυλάκισης τριών ετών με αναστολή

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

par: 16
×
E-Daily.gr Τα νέα της ημέρας και ό,τι σου κάνει κλικ!      Επειδή η ζωή έχει τη δική της ατζέντα!

The Hellenic Radio Portal - 18 χρόνια
Live Oλα τα Ελληνικά Ραδιόφωνα Online!
500+ Ελληνικοί Σταθμοί εδώ!
Ακούστε ζωντανά, online ελληνικές επιτυχίες, λαϊκά, ξένα hits, dance,
ειδήσεις, αθλητικά από τα καλύτερα internet radio.