E-Radio Greece - The Hellenic Radio Portal

Λύγισε ο εκπαιδευτής μηχανοδηγών: Ο σταθμάρχης έκανε λάθος λόγω απειρίας, δεν έπρεπε να ήταν μόνος στη βάρδια

Όλα όσα ανέφερε

Λύγισε ο εκπαιδευτής μηχανοδηγών: Ο σταθμάρχης έκανε λάθος λόγω απειρίας, δεν έπρεπε να ήταν μόνος στη βάρδια

Από το NEWSROOM
Δημοσίευση 2/3/2023 | 12:37

Δεν μπόρεσε να συγκρατήσει τα δάκρυά του ο Νίκος Τσουρίδης, συνταξιούχος μηχανικός - εκπαιδευτής μηχανοδηγών, για την τραγωδία με το πολύνεκρο δυστύχημα με τα τρένα στα Τέμπη ...

Μιλώντας στην ΕΡΤ και την εκπομπή «Συνδέσεις» με τον Κώστα Παπαχλιμίντζο και τη Χριστίνα Βίδου, ο κ. Τσουρίδης ήταν φανερά συγκλονισμένος, έβαλε τα κλάματα και η φωνή του έσπασε τη στιγμή που έλεγε συλλυπητήρια στις οικογένειες των 46 θυμάτων.

Ο κ. Τσουρίδης ερωτηθείς για τα αίτια του δυστυχήματος είπε πως ο σταθμάρχης έκανε λάθος, ωστόσο τόνισε πως δεν γίνεται ένα ανθρώπινο λάθος να φέρνει μαζί του δεκάδες νεκρούς και τραυματίες. Όπως είπε, αν υπήρχε δικλείδα ασφαλείας με την τηλεδιοίκηση στο σημείο της σύγκρουσης, δεν θα θρηνούσαμε τώρα θύματα.

Χάθηκαν τόσοι άνθρωποι γιατί δεν υπάρχουν μέτρα ασφαλείας

«Πάντα όταν γίνεται ένα σιδηροδρομικό ατύχημα αυτοί που την πληρώνουν είναι οι "μπροστινοί". Χάσαμε τέσσερεις συναδέλφους μηχανοδηγούς γιατί δεν υπάρχουν μέτρα ασφαλείας. Ο σταθμάρχης έκανε ένα λάθος. Το αναγνώρισε ο ίδιος. Φαινόταν από την αρχή ότι είναι ανθρώπινο λάθος, αλλά δεν πρέπει να υπάρχει μια δικλείδα ασφαλείας να το καλύψει;», διερωτήθηκε ο εκπαιδευτής μηχανοδηγών, με εμπειρία 37 ετών στους ελληνικούς σιδηροδρόμους.

Το σύστημα των φωτοσημάτων θα απέτρεπε το δυστύχημα

Μιλώντας για τη «δικλείδα ασφαλείας» που σε αυτή την περίπτωση διαδραμάτισε καθοριστικό ρόλο στη μη αποτροπή του δυστυχήματος, δήλωσε ότι είναι το σύστημα των φωτοσημάτων.

«Ο κάθε σταθμάρχης και ο κάθε μηχανοδηγός έκανε ένα σφάλμα. Αυτό το σφάλμα πρέπει από πίσω του να σέρνει νεκρούς; Από το ’95 και μετά αγωνίζεται ο ΟΣΕ και όλοι οι συνάδελφοι να μπορέσουμε να βάλουμε αυτό το σύστημα που λέγεται τηλεδιοίκηση. Ποτέ δεν τα καταφέραμε. Υπάρχει σε ένα τμήμα μικρό από την Τιθορέα μέχρι τον Δομοκό», επισήμανε ο κ. Τσουρίδης.

Κάνοντας λόγο για συντεχνίες, ο συνταξιούχος μηχανικός κατήγγειλε τη στάση των εργολάβων στη διασπάθιση του έργου και την κωλυσιεργία μέσω της δικαστικής οδού που οδήγησαν στο να μην είναι εξοπλισμένα τα τρένα στην Ελλάδα με φωτοσήματα και τηλεδιοίκηση και να μη λειτουργούν το 2023 τα συστήματα μεταξύ τους.

«Ο σιδηρόδρομος λειτουργεί σήμερα, πρώτον, επειδή το θέλουν οι μηχανοδηγοί, δεύτερον, επειδή είναι καλά εκπαιδευμένοι οι σταθμάρχες -ανεξάρτητα αν έγινε ένα μοιραίο λάθος- και μετά το προσωπικό κινήσεως. Αν αυτοί πουν ότι δεν λειτουργεί ο σιδηρόδρομος, παύει να λειτουργεί», κατήγγειλε ο κ. Τσουρίδης.


Ο σταθμάρχης ήταν άπειρος, δεν έπρεπε να είναι μόνος στη βάρδια

Αναφερόμενος στον σταθμάρχη που δεν είχε μεγάλη πείρα και στον οποίο «θα ρίξουν όλα τα βάρη επάνω», όπως είπε χαρακτηριστικά, ο κ. Τσουρίδης τόνισε: «Ήταν εκπαιδευμένος πράγματι, αλλά ήταν άπειρος. Δεν έπρεπε να τον είχαν βάλει σε έναν κεντρικό σταθμό όπως η Λάρισα μόνο του να κάνει κυκλοφορία».

Όπως είπε, ο σταθμάρχης που έχει παραδεχθεί το μοιραίο λάθος του ήταν μόνο έναν μήνα στο συγκεκριμένο πόστο. «Όταν κάνουμε κυκλοφορία δεν βάζουμε έναν άπειρο άνθρωπο, γιατί όλη η κυκλοφορία και η ευστροφία που έχει κάποιος άνθρωπος όταν κάνει την κυκλοφορία βασίζονται στην πείρα. Δεν μπορείς να βάλεις έναν άνθρωπο τριάντα ημερών, που (μόλις) έχει τελειώσει την εκπαίδευσή του και έχει αναλάβει. Δεν το διακινδυνεύεις αυτό».

«Το ήξερε και έκανε λάθος. Από την πίεση, από την απειρία, από οτιδήποτε έκανε αυτό το βασικό λάθος», πρόσθεσε ο εκπαιδευτής μηχανοδηγών, επισημαίνοντας τη σημασία τού να υπάρχει δεύτερο έμπειρο άτομο στη βάρδια.

Αν υπήρχε τηλεδιοίκηση, δεν θα είχε γίνει τίποτα

Ερωτώμενος για πώς θα μπορούσε να αποφευχθεί η σύγκρουση της αμαξοστοιχίας Intercity της Hellenic Train με την εμπορική, στο τμήμα όπου λειτουργεί η τηλεδιοίκηση, τότε το σιδηροδρομικό δυστύχημα θα είχε αποφευχθεί. «Εάν αυτό το σύστημα υπήρχε μεταξύ της Λάρισας και της Κατερίνης, Νέων Πόρων μέχρι τη Θεσσαλονίκη, από τη στιγμή που έφυγε η αμαξοστοιχία και μπήκε στη γραμμή καθόδου όπου ερχόταν το άλλο τρένο από τη Θεσσαλονίκη, οι μηχανοδηγοί στον πρώτο σηματοδότη θα έβλεπαν τα κόκκινα, οπότε ήταν αναγκασμένοι και οι δύο να σταματήσουν. Δεν θα γινόταν τίποτα».

[ΠΗΓΗ]
FOLLOW US @ERADIO.GR Ακολουθήστε το E-Radio.gr και στο Instagram

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Σοκ στη Θεσσαλονίκη: Βρέθηκε νεκρός σε δώμα με τραύμα από μαχαίρι

Χτες

Στο δώμα μαζί του έμενε ένα ακόμη άτομο το οποίο κάλεσε το ΕΚΑΒ

«Μου καταστρέψανε το σπίτι»: Ξεσπά ο σύζυγος της 19χρονης εγκύου που πέθανε

Χτες

«Μας είπαν ότι να είναι στον δρόμο, είναι εδώ, εκεί και μας κοροϊδεύουνε»

Ασθενής το έσκασε από το νοσοκομείο, βγήκε στον περιφερειακό και ... εξαφανίστηκε

Χτες

Αρνήθηκε να γυρίσει, παρά τις προσπάθειες των γιατρών

Τροχαίο ατύχημα είχε η Χριστίνα Σούζη

Χτες

Ντελαπάρισε το αμάξι της στην Κηφισίας

Πανικός στη Ρόδο: Τηλεφώνημα για βόμβα σε 2 πλοία – Επέστρεψε στο λιμάνι το ένα

Χτες

Οι αρχές έχουν αποκλείσει τις εισόδους και εξόδους του λιμανιού

Νέο σοκ στην Ουκρανία: Ανατίναξαν αγωγό αμμωνίας στο Χάρκοβο

Χτες

Εκλύονται «σύννεφα» τοξικών αερίων

Θανάσης Σπυρόπουλος: Πέθανε ο γνωστός καραγκιοζοπαίχτης

Χτες

Από που πήρε τα πρώτα ερεθίσματα

Κάτω Πατήσια: Χειροπέδες σε 66χρονη για διακiνηση ναpκωτικών έξω από σχολεία

Χτες

Η συλληφθείσα οδηγήθηκε στην Εισαγγελία Πλημμελειοδικών Αθηνών.

Φρανσουάζ Ζιλό: Πέθαvε η «μούσα» του Πικάσο, σε ηλικία 101 ετών

Χτες

Εκείνος 61, εκείνη 21, όμως τα σαράντα χρόνια που τους χώριζαν δεν ήταν αρκετά για να μείνουν μακριά ο ένας από τον άλλον

Θpίλερ στην Πάτρα: Σoρός άνδρα εντοπίστηκε σε παραλία

Χτες

Οι αρχές εξετάζουν πιθανή αυτοκτονiα από τη γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου

×
E-Daily.gr Τα νέα της ημέρας και ό,τι σου κάνει κλικ!      Επειδή η ζωή έχει τη δική της ατζέντα!

The Hellenic Radio Portal - 18 χρόνια
Live Oλα τα Ελληνικά Ραδιόφωνα Online!
500+ Ελληνικοί Σταθμοί εδώ!
Ακούστε ζωντανά, online ελληνικές επιτυχίες, λαϊκά, ξένα hits, dance,
ειδήσεις, αθλητικά από τα καλύτερα internet radio.