The Hellenic Radio Portal - 15 Years
Choose among all Greek Radios Online!
500+ Greek Stations are here!
Listen live, online Greek Music, Laika, Dance and Mainstream hits,
News, Live Sports and the best Internet radios.
     
E-Daily.gr E-Agenda.gr
Τι ψάχνετε;
Πού;
Πότε;
Πόσο;
  • Όλες
  • Δωρεάν
agenda
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ RSS

Aπό την ομάδα χορού Αμάλγαμα

Το Μονόπετρο του Πύργου, της Μαρίας Γοργία

Το Μονόπετρο του Πύργου, της Μαρίας Γοργία
ΑΘΗΝΑ
Ημερομηνίες: από 24/3/2017 έως 30/4/2017
ΜΑΡ 2017
ΔE ΤΡ ΤΕ ΠΕ ΠΑ ΣΑ ΚΥ
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
ΑΠΡ 2017
ΔE ΤΡ ΤΕ ΠΕ ΠΑ ΣΑ ΚΥ
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

Ωρα προσέλευσης: 21:15
Διάρκεια: 70 λεπτά

Χώρος Αμάλγαμα, Μενάνδρου 47, 5ος όροφος

Είσοδος ελεύθερη με προαιρετική οικονομική συνεισφορά

Απαραίτητη τηλεφωνική κράτηση στο 6944686991
Ο χώρος υποδέχεται αυστηρά έως 45 άτομα

πληροφορίες

Εκεί όπου κάποτε στεγάζονταν οι μοδίστρες του Εθνικού Θεάτρου, εκεί όπου έραβαν τα κοστούμια των παραστάσεων και πραγματοποιούσαν τις μοδιστρικές πρόβες, τις επιδιορθώσεις και τη συναρμολόγηση τoυς, εγκαινιάζεται από τις 24 Μαρτίου ο νέος χώρος παραστάσεων και δράσεων της ομάδας Αμάλγαμα της Μαρίας Γοργία.


Στον 5ο όροφο της Μενάνδρου 47 ο «Χώρος Αμάλγαμα» παίρνει σάρκα και οστά με το «Το Μονόπετρο του Πύργου», μια συμμετοχική περφόρμανς εμπνευσμένη από τον Πύργο του Κάφκα, τα ψυχαναλυτικά πεδία και την κοινωνική και έμφυλη πραγματικότητα. Οι άντρες που παίζουν στην παράσταση δεν είναι περφόρμερς ή ηθοποιοί, κι αυτό αποτελεί μια συνειδητή επιλογή για τη βιωματική δραματουργία του έργου, με σκοπό να κυριαρχεί το στοιχείο του ακατέργαστου και αφτιασίδωτου ρεαλισμού, συγχέοντας έτσι και τα όρια μεταξύ πραγματικού και αναπαραστατικού.

Μετά την επιτυχία των δύο προηγούμενων παραστάσεών της, «Στην άκρη του βατήρα» (62 παραστάσεις σε Αθήνα, Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, Πάτρα και Κύπρο) και «Νηπιαγωγείο» (παίχτηκε για 2η σεζόν στο χώρο Μπανγκλαντές), η ομάδα χορού Αμάλγαμα συνεχίζει να εμπνέεται και να δημιουργεί με γνώμονα τα ψυχαναλυτικά πεδία αλλά και την κοινωνική και έμφυλη πραγματικότητα.



Το νέο έργο, με τίτλο «το Μονόπετρο του Πύργου» κάνει ένα βήμα προς τα πίσω (σε σχέση με τον ανήλικο-ενήλικα του Νηπιαγωγείου), προς την Οικογένεια και τη βαθύτερη αγωνία του ανθρώπου να ανήκει «κάπου» και όχι τόσο να είναι «κάποιος». Καθώς η Πυρηνική Οικογένεια, (και ακόμα περισσότερο η ελληνική οικογένεια) εκπαιδεύει διεξοδικά τα άτομα ώστε να μην αναπτύξουν την κυριότητα του Εαυτού τους και να «ζήσουν προσκολλημένα, έτσι ώστε να προσαρτούν κομμάτια άλλων ανθρώπων στον Εαυτό και ύστερα να αγνοούν τη διαφορά ανάμεσα στην ετερότητα στον εαυτό τους και στην ταυτο-ομοιότητα του εαυτού τους» (Νταίηβιντ Κούπερ, «Ο θάνατος της οικογένειας»), η ανάγκη να ανήκουμε κάπου και η αίσθηση της μη πληρότητας του Εαυτού μεγεθύνεται! Οι διαπροσωπικές σχέσεις και οι «έρωτες» εκκινούν πολύ συχνά κυρίως από αυτή την αίσθηση ότι είμαστε ανίκανοι να ζήσουμε μόνοι, αλλά και «προβληματικοί» (κυρίως οι γυναίκες, που ακόμα και σήμερα στα κρυφά χαρακτηρίζονται «γεροντοκόρες») αν ζούμε, ακόμα και για ένα διάστημα, μόνοι. Μέσα από τη συγκεκριμένη οικογενειακή δομή, αντί το άτομο να ανακαλύπτει και να αναπτύσσει μια ευέλικτη διαλεκτική ανάμεσα στο «είμαι μόνος» και στο «είμαι μόνος με τον άλλον», κτίζεται από πολύ νωρίς το «για να είσαι καλά –ή για να θεωρείσαι ότι είσαι καλά–, πρέπει να είσαι με κάποιον».

Με κεντρική επιρροή και έμπνευση τον «Πύργο» του Κάφκα και τον (ακραίο ίσως) Νταίηβιντ Κούπερ και το βιβλίο του «Ο θάνατος της Οικογένειας», το «Μονόπετρο του Πύργου» περνάει από το προσωπικό στο συλλογικό-πολιτικό, από το έμφυλο στο βαθύτερα υπαρξιακό, από τη σουρεαλιστική σχεδόν αφήγηση του έργου του Κάφκα στο ρεαλισμό του σήμερα. Όπως η Χωρομέτρης του Πύργου έχει προσληφθεί από την Κλαμ (τα φύλα έχουν αντιστραφεί σε σχέση με το έργο του Κάφκα), και όλη η αγωνία της είναι να ανήκει στον Πύργο, έτσι και στο Σήμερα η αγωνία του ατόμου δεν είναι να αναπτύσσει την αίσθηση του ποιος είναι, αλλά να αναλάβει έναν συγκεκριμένο ρόλο (σύζυγος, πατέρας, μάνα κτλ.), να ανήκει κάπου, να βρει ένα σύντροφο, να παντρευτεί, να αποκτήσει έτσι ταυτότητα!

Τα κοινωνικά στερεότυπα ξεπροβάλλουν και πάλι μέσα από απλές σκηνές καθημερινότητας. Πίσω από όλα ίσως κρύβεται η προβληματική σχέση του ατόμου με τη Μάνα, καθώς η σημαντικότερη «διαμόρφωση» του ατόμου γίνεται στα πολύ πρώτα χρόνια της ζωής του που, σύμφωνα με τα πλειοψηφικά συμπεράσματα των ανθρωπολογικών επιστημών αλλά και της ψυχολογίας και ψυχανάλυσης, ζει ως εξάρτημα του σώματος και του μυαλού της, (μιας και εκείνη έχει «διδαχθεί» από τη δική της μάνα ότι κάτι της λείπει...) Στην Ελλάδα του 21ου αιώνα η Μητριαρχική Πατριαρχία, φορώντας ακόμα και φεμινιστικά ρούχα, συνεχίζει να πρωτοστατεί.

Ο νέος χώρος στον 5ο όροφο της Μενάνδρου 47 επιλέχτηκε σημειολογικά για το νέο έργο. Ο χώρος μοιάζει με όροφο δημόσιας υπηρεσίας (Εφορίας κτλ.) και από τους θεατές που είναι σε καλή φυσική κατάσταση θα ζητηθεί να μην πάρουν το ασανσέρ αρχικά, αλλά να ανεβούν με τα πόδια στον 5ο όροφο του Πύργου… Εκεί, ο χώρος από δημόσια υπηρεσία θα μετατραπεί σε γραφείο συνοικεσίων, σε χώρους από τους οποίους πέρασε η Χωρομέτρης του Πύργου του Κάφκα αλλά και σε άλλους –απρόσμενους– χώρους...

Πρόκειται για ένα ακόμα διαδραστικό έργο, κάποιες σκηνές του οποίου θα πραγματοποιούνται ή θα ολοκληρώνονται με τη συμμετοχή του κοινού.

Για «το Μονόπετρο του Πύργου» έγινε ειδική ακρόαση στην οποία αναζητήθηκαν άνδρες που δεν είναι performers, και από ένα φάσμα ηλικιών μέσης ηλικίας (μεταξύ 40-60 χρονών) αλλά και επαγγελμάτων, ώστε να κυριαρχεί το στοιχείο του ακατέργαστου και αφτιασίδωτου ρεαλισμού και να συγχέονται τα όρια μεταξύ πραγματικού και αναπαραστατικού. Η «γυναίκα» στο έργο, που είναι ταυτόχρονα «πολλές» αλλά και «μία», ερμηνεύεται από την έμπειρη χορεύτρια Νικολέττα Ξεναρίου και την ίδια τη χορογράφο Μαρία Γοργία.


Σύλληψη-χορογραφία-σκηνοθεσία-σκηνογραφία: Μαρία Γοργία
Ερμηνεία: Μαρία Γοργία, Μιχάλης Καζάζης, Θεοφάνης Καλεβράς, Παύλος Λαουτάρης, Νίκος Μαϊνάρης, Νικολέττα Ξεναρίου, Θανάσης Παπαδημητρίου , Γιάννης Σπανός
Κείμενα: Φραντς Κάφκα, Μαρία Γοργία
Διασκευή κειμένων: Μαρία Γοργία
Φωτισμοί: Περικλής Μαθιέλλης
Φωτογραφίες: Μαρίνα Τσελεπή
Επιμέλεια κειμένου: Έφη Γιαννοπούλου
Βίντεο τρέιλερ: Περικλής Μαθιέλλης
Υπεύθυνος επικοινωνίας: Άρης Ασπρούλης

Παραγωγή: Ομάδα Χορού Αμάλγαμα


Η ομάδα αμάλγαμα (https://www.facebook.com/Amalgama-201384823223400/, www.amalgama.com.gr) ιδρύθηκε από τη Μαρία Γοργία το 1996 στο Λονδίνο συμμετέχοντας στο Διεθνές Φεστιβάλ «Resolutions» (The Place Theatre, London, 1997). Στην Ελλάδα άρχισε να λειτουργεί το Νοέμβριο του 1998. Έχει στο ενεργητικό της 21 χορογραφίες και 19 παραγωγές, οι οποίες έχουν παρουσιαστεί σε Ελλάδα, Νέα Υόρκη, Ιταλία, Κροατία και Κύπρο. Το 2004 η ομάδα συμμετείχε, μετά από παραγγελία του έργου «Οι Άθλοι του Πένταθλου» στις Τελετές Υποδοχής Αθλητών (οργάνωση ΑΘΗΝΑ 2004). Η αμάλγαμα στοχεύει στη δημιουργία σύγχρονων έργων που βασίζονται στη συνδιαλλαγή με άλλες μορφές τέχνης και παρουσιάζουν έναν ανθρωποκεντρικό χαρακτήρα. Με έντονο το στοιχείο του κοινωνικού και αισθητικού προβληματισμού, πάνω στη θέση της τέχνης με τη σημερινή κοινωνική πραγματικότητα και τα όρια ανάμεσα στη φόρμα και την ιδεολογία, έχει παρουσιάσει έργα, ανάμεσα σε άλλες συμμετοχές της , στο Φεστιβάλ Αθηνών (Ιούνιος 2012), στο Φεστιβάλ «Theatri di Vita» στη Μπολόνια (Ιούλιος 2012), στα Δημήτρια της Θεσσαλονίκης (Οκτώβριος 2012), στο Φεστιβάλ Καλαμάτας (Ιούλιος 2016).


Η Μαρία Γοργία γεννήθηκε στην Αθήνα. Είναι αριστούχος της Κρατικής Σχολής Ορχηστικής Τέχνης. Σπούδασε με υποτροφία της Κρατικής Σχολής Ορχηστικής Τέχνης στο Laban Centre for Movement & Dance (MA in Dance Studies), με ειδίκευση στη χορογραφία. Έχει συνεργαστεί με ομάδες χορού από την Αθήνα, το Λονδίνο και το Χονγκ Κονγκ και έχει διδάξει σύγχρονο χορό, χορογραφία και αυτοσχεδιασμό στο Αμερικάνικο Κολέγιο Ελλάδος (1998-2009) και στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πελλοπονήσου (2005-2009). Έχει επιμεληθεί την κίνηση σε θεατρικά έργα.

ΤΑ ΔΙΚΑ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΑ
Tο e-radio.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.


Θέατρο
Αϊτή, μία performance για την Ιστορία, από την ομάδα Hatari
ΑΘΗΝΑ

Αϊτή, μία performance για την Ιστορία, από την ομάδα Hatari

Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων - 15/5/2017 - 6/6/2017

Επιστροφή στο Μπουντεγιόβιτσε
ΑΘΗΝΑ

Επιστροφή στο Μπουντεγιόβιτσε

Θέατρο Olvio - 1/5/2017 - 29/5/2017

Οι Επιβάτες, του Flavio Goldman
ΑΘΗΝΑ

Οι Επιβάτες, του Flavio Goldman

Studio Mαυρομιχάλη - 8/5/2017 - 30/5/2017

The Great Tamer
ΑΘΗΝΑ

The Great Tamer

Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών Ιδρύματος Ωνάση - 24/5/2017 - 11/6/2017

Ομιλήματα, του Νίκου Γαβριήλ Πεντζίκη
ΑΘΗΝΑ

Ομιλήματα, του Νίκου Γαβριήλ Πεντζίκη

Bios - 1/5/2017 - 30/5/2017

Τα 12 Κουπέ
ΑΘΗΝΑ

Τα 12 Κουπέ

Το τρένο στο Ρουφ - 22/5/2017 - 4/6/2017

Serengeti, του Ramiro Torres de Miguel
ΑΘΗΝΑ

Serengeti, του Ramiro Torres de Miguel

Θέατρο 104 - 8/5/2017 - 30/5/2017

Σύντομες συνεντεύξεις με απαίσιους άνδρες
ΑΘΗΝΑ

Σύντομες συνεντεύξεις με απαίσιους άνδρες

Θέατρο Οδού Κεφαλληνίας - 24/4/2017 - 6/6/2017

Ο Εραστής, του Χάρολντ Πίντερ
ΑΘΗΝΑ

Ο Εραστής, του Χάρολντ Πίντερ

Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν - Υπόγειο - 24/4/2017 - 30/5/2017

Βυθός, της Ναταλίας Κατσού
ΑΘΗΝΑ

Βυθός, της Ναταλίας Κατσού

Θέατρο Αγγέλων Βήμα - 24/4/2017 - 30/5/2017

Μια τεράστια έκρηξη, του Βασίλη Μαυρογεωργίου
ΑΘΗΝΑ

Μια τεράστια έκρηξη, του Βασίλη Μαυρογεωργίου

Skrow Theater - 2/5/2017 - 27/6/2017

Μπαμπά χορεύεις;
ΠΕΙΡΑΙΑΣ

Μπαμπά χορεύεις;

Δημοτικό Θέατρο Πειραιά - 12/3/2017 - 30/5/2017

Alice, από το Armani Musical Theater Center
ΑΘΗΝΑ

Alice, από το Armani Musical Theater Center

Θέατρο Olvio - 31/5/2017 - 8/6/2017

Ο Αίας του Σοφοκλή, σε σκηνοθ. Χρήστου Σουγάρη
ΑΘΗΝΑ

Ο Αίας του Σοφοκλή, σε σκηνοθ. Χρήστου Σουγάρη

Θέατρο Θησείον - 31/5/2017 - 11/6/2017

Μαντάμα Μπαττερφλάι
ΑΘΗΝΑ

Μαντάμα Μπαττερφλάι

Ωδείο Ηρώδου Αττικού - 31/5/2017 - 7/6/2017

Τυραννόσαυροι Rex, της Λένας Κιτσοπούλου
ΑΘΗΝΑ

Τυραννόσαυροι Rex, της Λένας Κιτσοπούλου

Θέατρο Rex - 18/5/2017 - 17/6/2017

Φωνές, του Χάρολντ Πίντερ
ΑΘΗΝΑ

Φωνές, του Χάρολντ Πίντερ

24/5/2017 - 4/6/2017

Αντεροβγάλτης: η θεατρική σειρά τεσσάρων επεισοδίων ολοκληρώνεται
ΑΘΗΝΑ

Αντεροβγάλτης: η θεατρική σειρά τεσσάρων επεισοδίων ολοκληρώνεται

Rabbithole - 17/5/2017 - 1/6/2017

Evita
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Evita

Θεσσαλονίκη - Πειραιάς

To Δηλητήριο, της Λοτ Φέικεμανς
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

To Δηλητήριο, της Λοτ Φέικεμανς

Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών - 21/4/2017 - 31/5/2017

Θερισμός, του Δημήτρη Δημητριάδη
ΑΘΗΝΑ

Θερισμός, του Δημήτρη Δημητριάδη

Εθνικό Θέατρο - 23/3/2017 - 31/5/2017

Η σφαγή των Παρισίων, του Κρίστοφερ Μάρλοου
ΑΘΗΝΑ

Η σφαγή των Παρισίων, του Κρίστοφερ Μάρλοου

Πειραιώς 260 - 1/6/2017 - 4/6/2017

Η εκδίκηση του Πυριτίου, του Χαΐνη Αποστολάκη
ΑΘΗΝΑ

Η εκδίκηση του Πυριτίου, του Χαΐνη Αποστολάκη

Θεάτρο Τέχνης Κάρολου Κουν - Σκηνή Φρυνίχου - 25/5/2017 - 4/6/2017

Μητρόπολη, του Αργύρη Πανταζάρα
ΑΘΗΝΑ

Μητρόπολη, του Αργύρη Πανταζάρα

Σύγχρονο Θέατρο - 1/6/2017 - 11/6/2017

Ο Ξένος, του Αλμπέρ Καμύ
ΑΘΗΝΑ

Ο Ξένος, του Αλμπέρ Καμύ

Θέατρο 104 - 20/4/2017 - 11/6/2017

STRASS, με την Τάνια Τρύπη και τον Αλέξανδρο Ρήγα
ΑΘΗΝΑ

STRASS, με την Τάνια Τρύπη και τον Αλέξανδρο Ρήγα

El Convento Del Arte - 2/6/2017

Grease: Ένα σόου εμπνευσμένο από την ομώνυμη ταινία
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Grease: Ένα σόου εμπνευσμένο από την ομώνυμη ταινία

Θέατρο Αμαλία - 2/6/2017 - 3/6/2017


Πρόεδρος Φιλιππίνων σε στρατιώτες: Βιάστε τρεις γυναίκες, αναλαμβάνω την ευθύνη

ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Πρόεδρος Φιλιππίνων σε στρατιώτες: Βιάστε τρεις γυναίκες, αναλαμβάνω την ευθύνη

Επισκέφθηκε την περιοχή που διεξάγονται οι μάχες του κυβερνητικού στρατού με ομάδες τζιχαντιστών 

9χρονη παρακολουθούσε ποpνο στο σχολείο «για να μάθει τι της έκανε ο μπαμπάς το βράδυ»

ΕΙΔΗΣΕΙΣ
9χρονη παρακολουθούσε ποpνο στο σχολείο «για να μάθει τι της έκανε ο μπαμπάς το βράδυ»

Σοκ στην τοπική κοινωνία 

Η κλιματική αλλαγή προκαλεί αϋπνία

LIFE
Η κλιματική αλλαγή προκαλεί αϋπνία

Οι διαταραχές ύπνου θα αυξηθούν στο μέλλον 

O Cristiano Ronaldo είναι ο πιο πλούσιος αθλητής στον κόσμο

ΕΙΔΗΣΕΙΣ
O Cristiano Ronaldo είναι ο πιο πλούσιος αθλητής στον κόσμο

Σύμφωνα με το Forbes 

Τίποτα ύποπτο δεν βρέθηκε στο θέατρο που εκκενώθηκε στο Λονδίνο

ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Τίποτα ύποπτο δεν βρέθηκε στο θέατρο που εκκενώθηκε στο Λονδίνο

Μετά την διεξοδική έρευνα 

Δεν τα βρίσκουν πουθενά Μέρκελ και Τραμπ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Δεν τα βρίσκουν πουθενά Μέρκελ και Τραμπ

Ακύρωσαν και οι δυο την προγραμματισμένη συνέντευξη τύπου 

Χάος στο μετρό του Πόρτλαντ: Ακροδεξιός σκότωσε δυο μουσουλμάνους

ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Χάος στο μετρό του Πόρτλαντ: Ακροδεξιός σκότωσε δυο μουσουλμάνους

Αφού πρώτα έδωσε μια ομιλία μίσους 

Ανεμοστρόβιλος χτύπησε την Σητεία στην Κρήτη

ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Ανεμοστρόβιλος χτύπησε την Σητεία στην Κρήτη

Χτύπησε η κακοκαιρία 

Ένταση στην πορεία του 1ου αυτοοργανωμένου Gay Pride στη Θεσσαλονίκη

ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Ένταση στην πορεία του 1ου αυτοοργανωμένου Gay Pride στη Θεσσαλονίκη

Νεαρός έβρισε τους διαδηλωτές 

Δωρεάν τηλεοπτικές σειρές ετοιμάζει το Facebook

ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Δωρεάν τηλεοπτικές σειρές ετοιμάζει το Facebook

Έχει ήδη συμφωνήσει να συνεργαστεί με VoxMedia και BuzzFeed 


About E-Radio E-RADIO™ is the first and the leading hellenic radio portal, a daily destination for all greek online radios presented geographically and thematically.
E-RADIO™ Newsfeed is a quality option for greek daily news and entertainment.
It also features a wide range of services and resources for radio professionals, such as streaming services and radio guide and for the greek community, such as newsletter and radio ratings.