The Hellenic Radio Portal - 15 Years
Choose among all Greek Radios Online!
500+ Greek Stations are here!
Listen live, online Greek Music, Laika, Dance and Mainstream hits,
News, Live Sports and the best Internet radios.
     
E-Daily.gr E-Agenda.gr
Τι ψάχνετε;
Πού;
Πότε;
Πόσο;
  • Όλες
  • Δωρεάν
agenda
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ RSS

Aπό την ομάδα χορού Αμάλγαμα

Το Μονόπετρο του Πύργου, της Μαρίας Γοργία

Το Μονόπετρο του Πύργου, της Μαρίας Γοργία
ΑΘΗΝΑ
Ημερομηνίες: από 24/3/2017 έως 30/4/2017
ΜΑΡ 2017
ΔE ΤΡ ΤΕ ΠΕ ΠΑ ΣΑ ΚΥ
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
ΑΠΡ 2017
ΔE ΤΡ ΤΕ ΠΕ ΠΑ ΣΑ ΚΥ
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

Ωρα προσέλευσης: 21:15
Διάρκεια: 70 λεπτά

Χώρος Αμάλγαμα, Μενάνδρου 47, 5ος όροφος

Είσοδος ελεύθερη με προαιρετική οικονομική συνεισφορά

Απαραίτητη τηλεφωνική κράτηση στο 6944686991
Ο χώρος υποδέχεται αυστηρά έως 45 άτομα

πληροφορίες

Εκεί όπου κάποτε στεγάζονταν οι μοδίστρες του Εθνικού Θεάτρου, εκεί όπου έραβαν τα κοστούμια των παραστάσεων και πραγματοποιούσαν τις μοδιστρικές πρόβες, τις επιδιορθώσεις και τη συναρμολόγηση τoυς, εγκαινιάζεται από τις 24 Μαρτίου ο νέος χώρος παραστάσεων και δράσεων της ομάδας Αμάλγαμα της Μαρίας Γοργία.


Στον 5ο όροφο της Μενάνδρου 47 ο «Χώρος Αμάλγαμα» παίρνει σάρκα και οστά με το «Το Μονόπετρο του Πύργου», μια συμμετοχική περφόρμανς εμπνευσμένη από τον Πύργο του Κάφκα, τα ψυχαναλυτικά πεδία και την κοινωνική και έμφυλη πραγματικότητα. Οι άντρες που παίζουν στην παράσταση δεν είναι περφόρμερς ή ηθοποιοί, κι αυτό αποτελεί μια συνειδητή επιλογή για τη βιωματική δραματουργία του έργου, με σκοπό να κυριαρχεί το στοιχείο του ακατέργαστου και αφτιασίδωτου ρεαλισμού, συγχέοντας έτσι και τα όρια μεταξύ πραγματικού και αναπαραστατικού.

Μετά την επιτυχία των δύο προηγούμενων παραστάσεών της, «Στην άκρη του βατήρα» (62 παραστάσεις σε Αθήνα, Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, Πάτρα και Κύπρο) και «Νηπιαγωγείο» (παίχτηκε για 2η σεζόν στο χώρο Μπανγκλαντές), η ομάδα χορού Αμάλγαμα συνεχίζει να εμπνέεται και να δημιουργεί με γνώμονα τα ψυχαναλυτικά πεδία αλλά και την κοινωνική και έμφυλη πραγματικότητα.



Το νέο έργο, με τίτλο «το Μονόπετρο του Πύργου» κάνει ένα βήμα προς τα πίσω (σε σχέση με τον ανήλικο-ενήλικα του Νηπιαγωγείου), προς την Οικογένεια και τη βαθύτερη αγωνία του ανθρώπου να ανήκει «κάπου» και όχι τόσο να είναι «κάποιος». Καθώς η Πυρηνική Οικογένεια, (και ακόμα περισσότερο η ελληνική οικογένεια) εκπαιδεύει διεξοδικά τα άτομα ώστε να μην αναπτύξουν την κυριότητα του Εαυτού τους και να «ζήσουν προσκολλημένα, έτσι ώστε να προσαρτούν κομμάτια άλλων ανθρώπων στον Εαυτό και ύστερα να αγνοούν τη διαφορά ανάμεσα στην ετερότητα στον εαυτό τους και στην ταυτο-ομοιότητα του εαυτού τους» (Νταίηβιντ Κούπερ, «Ο θάνατος της οικογένειας»), η ανάγκη να ανήκουμε κάπου και η αίσθηση της μη πληρότητας του Εαυτού μεγεθύνεται! Οι διαπροσωπικές σχέσεις και οι «έρωτες» εκκινούν πολύ συχνά κυρίως από αυτή την αίσθηση ότι είμαστε ανίκανοι να ζήσουμε μόνοι, αλλά και «προβληματικοί» (κυρίως οι γυναίκες, που ακόμα και σήμερα στα κρυφά χαρακτηρίζονται «γεροντοκόρες») αν ζούμε, ακόμα και για ένα διάστημα, μόνοι. Μέσα από τη συγκεκριμένη οικογενειακή δομή, αντί το άτομο να ανακαλύπτει και να αναπτύσσει μια ευέλικτη διαλεκτική ανάμεσα στο «είμαι μόνος» και στο «είμαι μόνος με τον άλλον», κτίζεται από πολύ νωρίς το «για να είσαι καλά –ή για να θεωρείσαι ότι είσαι καλά–, πρέπει να είσαι με κάποιον».

Με κεντρική επιρροή και έμπνευση τον «Πύργο» του Κάφκα και τον (ακραίο ίσως) Νταίηβιντ Κούπερ και το βιβλίο του «Ο θάνατος της Οικογένειας», το «Μονόπετρο του Πύργου» περνάει από το προσωπικό στο συλλογικό-πολιτικό, από το έμφυλο στο βαθύτερα υπαρξιακό, από τη σουρεαλιστική σχεδόν αφήγηση του έργου του Κάφκα στο ρεαλισμό του σήμερα. Όπως η Χωρομέτρης του Πύργου έχει προσληφθεί από την Κλαμ (τα φύλα έχουν αντιστραφεί σε σχέση με το έργο του Κάφκα), και όλη η αγωνία της είναι να ανήκει στον Πύργο, έτσι και στο Σήμερα η αγωνία του ατόμου δεν είναι να αναπτύσσει την αίσθηση του ποιος είναι, αλλά να αναλάβει έναν συγκεκριμένο ρόλο (σύζυγος, πατέρας, μάνα κτλ.), να ανήκει κάπου, να βρει ένα σύντροφο, να παντρευτεί, να αποκτήσει έτσι ταυτότητα!

Τα κοινωνικά στερεότυπα ξεπροβάλλουν και πάλι μέσα από απλές σκηνές καθημερινότητας. Πίσω από όλα ίσως κρύβεται η προβληματική σχέση του ατόμου με τη Μάνα, καθώς η σημαντικότερη «διαμόρφωση» του ατόμου γίνεται στα πολύ πρώτα χρόνια της ζωής του που, σύμφωνα με τα πλειοψηφικά συμπεράσματα των ανθρωπολογικών επιστημών αλλά και της ψυχολογίας και ψυχανάλυσης, ζει ως εξάρτημα του σώματος και του μυαλού της, (μιας και εκείνη έχει «διδαχθεί» από τη δική της μάνα ότι κάτι της λείπει...) Στην Ελλάδα του 21ου αιώνα η Μητριαρχική Πατριαρχία, φορώντας ακόμα και φεμινιστικά ρούχα, συνεχίζει να πρωτοστατεί.

Ο νέος χώρος στον 5ο όροφο της Μενάνδρου 47 επιλέχτηκε σημειολογικά για το νέο έργο. Ο χώρος μοιάζει με όροφο δημόσιας υπηρεσίας (Εφορίας κτλ.) και από τους θεατές που είναι σε καλή φυσική κατάσταση θα ζητηθεί να μην πάρουν το ασανσέρ αρχικά, αλλά να ανεβούν με τα πόδια στον 5ο όροφο του Πύργου… Εκεί, ο χώρος από δημόσια υπηρεσία θα μετατραπεί σε γραφείο συνοικεσίων, σε χώρους από τους οποίους πέρασε η Χωρομέτρης του Πύργου του Κάφκα αλλά και σε άλλους –απρόσμενους– χώρους...

Πρόκειται για ένα ακόμα διαδραστικό έργο, κάποιες σκηνές του οποίου θα πραγματοποιούνται ή θα ολοκληρώνονται με τη συμμετοχή του κοινού.

Για «το Μονόπετρο του Πύργου» έγινε ειδική ακρόαση στην οποία αναζητήθηκαν άνδρες που δεν είναι performers, και από ένα φάσμα ηλικιών μέσης ηλικίας (μεταξύ 40-60 χρονών) αλλά και επαγγελμάτων, ώστε να κυριαρχεί το στοιχείο του ακατέργαστου και αφτιασίδωτου ρεαλισμού και να συγχέονται τα όρια μεταξύ πραγματικού και αναπαραστατικού. Η «γυναίκα» στο έργο, που είναι ταυτόχρονα «πολλές» αλλά και «μία», ερμηνεύεται από την έμπειρη χορεύτρια Νικολέττα Ξεναρίου και την ίδια τη χορογράφο Μαρία Γοργία.


Σύλληψη-χορογραφία-σκηνοθεσία-σκηνογραφία: Μαρία Γοργία
Ερμηνεία: Μαρία Γοργία, Μιχάλης Καζάζης, Θεοφάνης Καλεβράς, Παύλος Λαουτάρης, Νίκος Μαϊνάρης, Νικολέττα Ξεναρίου, Θανάσης Παπαδημητρίου , Γιάννης Σπανός
Κείμενα: Φραντς Κάφκα, Μαρία Γοργία
Διασκευή κειμένων: Μαρία Γοργία
Φωτισμοί: Περικλής Μαθιέλλης
Φωτογραφίες: Μαρίνα Τσελεπή
Επιμέλεια κειμένου: Έφη Γιαννοπούλου
Βίντεο τρέιλερ: Περικλής Μαθιέλλης
Υπεύθυνος επικοινωνίας: Άρης Ασπρούλης

Παραγωγή: Ομάδα Χορού Αμάλγαμα


Η ομάδα αμάλγαμα (https://www.facebook.com/Amalgama-201384823223400/, www.amalgama.com.gr) ιδρύθηκε από τη Μαρία Γοργία το 1996 στο Λονδίνο συμμετέχοντας στο Διεθνές Φεστιβάλ «Resolutions» (The Place Theatre, London, 1997). Στην Ελλάδα άρχισε να λειτουργεί το Νοέμβριο του 1998. Έχει στο ενεργητικό της 21 χορογραφίες και 19 παραγωγές, οι οποίες έχουν παρουσιαστεί σε Ελλάδα, Νέα Υόρκη, Ιταλία, Κροατία και Κύπρο. Το 2004 η ομάδα συμμετείχε, μετά από παραγγελία του έργου «Οι Άθλοι του Πένταθλου» στις Τελετές Υποδοχής Αθλητών (οργάνωση ΑΘΗΝΑ 2004). Η αμάλγαμα στοχεύει στη δημιουργία σύγχρονων έργων που βασίζονται στη συνδιαλλαγή με άλλες μορφές τέχνης και παρουσιάζουν έναν ανθρωποκεντρικό χαρακτήρα. Με έντονο το στοιχείο του κοινωνικού και αισθητικού προβληματισμού, πάνω στη θέση της τέχνης με τη σημερινή κοινωνική πραγματικότητα και τα όρια ανάμεσα στη φόρμα και την ιδεολογία, έχει παρουσιάσει έργα, ανάμεσα σε άλλες συμμετοχές της , στο Φεστιβάλ Αθηνών (Ιούνιος 2012), στο Φεστιβάλ «Theatri di Vita» στη Μπολόνια (Ιούλιος 2012), στα Δημήτρια της Θεσσαλονίκης (Οκτώβριος 2012), στο Φεστιβάλ Καλαμάτας (Ιούλιος 2016).


Η Μαρία Γοργία γεννήθηκε στην Αθήνα. Είναι αριστούχος της Κρατικής Σχολής Ορχηστικής Τέχνης. Σπούδασε με υποτροφία της Κρατικής Σχολής Ορχηστικής Τέχνης στο Laban Centre for Movement & Dance (MA in Dance Studies), με ειδίκευση στη χορογραφία. Έχει συνεργαστεί με ομάδες χορού από την Αθήνα, το Λονδίνο και το Χονγκ Κονγκ και έχει διδάξει σύγχρονο χορό, χορογραφία και αυτοσχεδιασμό στο Αμερικάνικο Κολέγιο Ελλάδος (1998-2009) και στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πελλοπονήσου (2005-2009). Έχει επιμεληθεί την κίνηση σε θεατρικά έργα.

ΤΑ ΔΙΚΑ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΑ
Tο e-radio.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.


Θέατρο+Χορός
Για όνομα… Με τη Βίκυ Σταυροπούλου

Για όνομα… Με τη Βίκυ Σταυροπούλου

19/7/2017 - 12/9/2017

ΜΠΑΝΤΑ – ρισμένοι: «… και με τη Νίκη!»
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

ΜΠΑΝΤΑ – ρισμένοι: «… και με τη Νίκη!»

Βασιλικό Θέατρο - 19/7/2017 - 1/9/2017

Φίλησε με σαν και πρώτα, της Δήμητρας Παπαδήμα

Φίλησε με σαν και πρώτα, της Δήμητρας Παπαδήμα

14/7/2017 - 30/7/2017

Διεθνές Φεστιβάλ Σύγχρονου Χορού «Ένα Μικρό Βήμα»
ΚΕΡΚΥΡΑ

Διεθνές Φεστιβάλ Σύγχρονου Χορού «Ένα Μικρό Βήμα»

24/7/2017 - 5/8/2017

Οιδίπους επί Κολωνώ, σε σκηνοθεσία Σταύρου Τσακίρη

Οιδίπους επί Κολωνώ, σε σκηνοθεσία Σταύρου Τσακίρη

- Επίδαυρος

Η «Ωραία Κοιμωμένη» ταξιδεύει σε ανοιχτά θέατρα της Ελλάδας

Η «Ωραία Κοιμωμένη» ταξιδεύει σε ανοιχτά θέατρα της Ελλάδας

18/7/2017 - 5/8/2017

Πέτρες στις τσέπες του - Τελευταίες παραστάσεις στην Αθήνα και περιοδεία σε όλη την Ελλάδα!

Πέτρες στις τσέπες του - Τελευταίες παραστάσεις στην Αθήνα και περιοδεία σε όλη την Ελλάδα!

- Αθήνα - Θεσσαλονίκη

Το Μόνον της Ζωής του Ταξίδειον σε καλοκαιρινή περιοδεία

Το Μόνον της Ζωής του Ταξίδειον σε καλοκαιρινή περιοδεία

- Αθήνα

Στη σκιά των βράχων 2017
ΑΘΗΝΑ

Στη σκιά των βράχων 2017

Θέατρο Βράχων Μελίνα Μερκούρη - 7/6/2017 - 16/9/2017

Μήδεια, του Ευριπίδη: η βαρβαρότητα του έρωτα
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Μήδεια, του Ευριπίδη: η βαρβαρότητα του έρωτα

Επίδαυρος - Καβάλα - Θεσσαλονίκη

Ο Τροβαδούρος του Τζουζέππε Βέρντι στο Ηρώδειο
ΑΘΗΝΑ

Ο Τροβαδούρος του Τζουζέππε Βέρντι στο Ηρώδειο

Ωδείο Ηρώδου Αττικού - 21/7/2017 - 27/7/2017

Το Χαμένο Πετράδι της Γνώσης, σε όλη την Ελλάδα

Το Χαμένο Πετράδι της Γνώσης, σε όλη την Ελλάδα

26/6/2017 - 15/9/2017

Η Ωραία Κοιμωμένη από το Russian Ballet Theater
ΙΩΑΝΝΙΝΑ

Η Ωραία Κοιμωμένη από το Russian Ballet Theater

Αθήνα - Ιωάννινα - Ρέθυμνο - Θεσσαλονίκη

Αλκηστη, του Ευριπίδη, σε σκην. Κατερίνας Ευαγγελάτου
ΕΠΙΔΑΥΡΟΣ

Αλκηστη, του Ευριπίδη, σε σκην. Κατερίνας Ευαγγελάτου

- Επίδαυρος

Sweeney Todd – Ο δαιμόνιος κουρέας της Φλητ Στρητ
ΑΘΗΝΑ

Sweeney Todd – Ο δαιμόνιος κουρέας της Φλητ Στρητ

Ωδείο Ηρώδου Αττικού - 29/7/2017


Έκθεση για τα Βραβεία Αμερικάνικης Αρχιτεκτονικής 2017

Έκθεση για τα Βραβεία Αμερικάνικης Αρχιτεκτονικής 2017

 

Μήδεια, του Ευριπίδη: η βαρβαρότητα του έρωτα

Μήδεια, του Ευριπίδη: η βαρβαρότητα του έρωτα

Από το Θέατρο Τέχνης  

1o Hydra World Music Festival

1o Hydra World Music Festival

Η Ελλάδα καλωσορίζει ταλαντούχους μουσικούς με φόντο το γαλήνιο και μοναδικό τοπίο της Ύδρας! 

Ημέρα Με τα Χρώματα 2017

Ημέρα Με τα Χρώματα 2017

Με τους Xaxakes, Mononome κ.α. 

Θρίλερ με θησαυρό που βρέθηκε σε βυθισμένο πλοίο των Ναζί και ξεπερνά τα 100.000.000 ευρώ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Θρίλερ με θησαυρό που βρέθηκε σε βυθισμένο πλοίο των Ναζί και ξεπερνά τα 100.000.000 ευρώ

Μια απίστευτη ιστορία εκτυλίσσεται τις τελευταίες ημέρες στα παγωμένα νερά της Ισλανδίας 

Ξένες εταιρείες πολιορκούν τον μεγαλύτερο τυροκόμο της Ελλάδας

ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Ξένες εταιρείες πολιορκούν τον μεγαλύτερο τυροκόμο της Ελλάδας

Δισεκατομμύρια στο τραπέζι  

Σάλος με ξενοδόχο που αρνήθηκε να φιλοξενήσει ζευγάρι ομοφυλόφιλων στην Ιταλία

ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Σάλος με ξενοδόχο που αρνήθηκε να φιλοξενήσει ζευγάρι ομοφυλόφιλων στην Ιταλία

«Λυπάμαι αν μπορεί να μοιάσω άξεστος, αλλά δεν δεχόμαστε ζώα και γκέι» 

Ανανέωσε με Παναθηναϊκό ο Χουλτ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Ανανέωσε με Παναθηναϊκό ο Χουλτ

«Είμαι πολύ χαρούμενος που θα μείνω στην Ελλάδα»  

Δεν βγήκε το δελτίο ειδήσεων του Star

ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Δεν βγήκε το δελτίο ειδήσεων του Star

Καζάνι που βράζει το κανάλι 

Τελεσίγραφο από UEFA σε Παρτιζάν

ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Τελεσίγραφο από UEFA σε Παρτιζάν

Σε καθεστώς επιτήρησης οι Σέρβοι  


About E-Radio E-RADIO™ is the first and the leading hellenic radio portal, a daily destination for all greek online radios presented geographically and thematically.
E-RADIO™ Newsfeed is a quality option for greek daily news and entertainment.
It also features a wide range of services and resources for radio professionals, such as streaming services and radio guide and for the greek community, such as newsletter and radio ratings.